Hammer toe

Hammertoe או בוהן פטיש הם עיוותים בכף הרגל המתרחשים עקב חוסר איזון בשרירים, בגידים או ברצועות המחזיקים בדרך כלל את הבוהן ישרה. סוג הנעליים שאתה נועל, מבנה כף הרגל, טראומה ותהליכי מחלה מסוימים יכולים לתרום להתפתחות עיוותים אלה.

ב Hammertoe יש כיפוף לא תקין במפרק המקורב של הבוהן, לעומת זאת ב  Mallettoe הכיפוף הלא תקין הוא בפרק המרוחק של הבוהן. בדרך כלל דפורמציות של Hammertoe ו- Mallet מופיעות בבהן השנייה, השלישית והרביעית.

הסימפטומים בדפורמציה זו הם כאב עקב חיכוך מתמיד של הבהן המכופפת בנעל. חיכוך זה יכול לגרום להווצרות יבלת כרונית (CORN) במקומות שונים לאורך הבהן.

גורמי סיכון ל Hammertoe ו Mallettoe:

• גיל – הסיכון להופעת הדפורמציות הנ“ל גדל עם הגיל.
  • מין – נשים בסיכון גבוה יותר מאשר גברים.
  • אורך הבהן – אם הבוהן השנייה ארוכה מהבוהן הגדולה, היא נמצאת בסיכון גבוה יותר לפתח את הדפורמציה.
  • מחלות מסוימות – דלקת פרקים, סוכרת ומחלות נוירולוגיות מסוימות מעלות סיכון לפתח עיוותים בכף הרגל.
  • תורשה –  עשויה גם לשחק תפקיד.
  • הנעלה – הליכה עם נעל לוחצת ועקבים גבוהים לאורך תקופה ארוכה מעלה סיכון להתפתחות הדפורמציה.

טיפול שמרני

מטרת הטיפול השמרני היא הקלה על הסימפטומים ומניעה של החמרה נוספת בדפורמציה.

שימוש בנעליים רחבות וגבוהות בקדמת הנעל ימנע חיכוך של הבהן בנעל ויקל על הכאב.

ניתן אף להשתמש במפרידי בהנות או שרוולים יעודיים כדי לרפד איזורים של יבלת כרונית.

טיפול ניתוחי

בטיפול ניתוחי המטרה היא לתקן את הדפורמציה עצמה – ליישר בחזרה את הבהן.

ישנם מגוון של ניתוחים לתיקון הדפורמציות הנ“ל. בחירה של הניתוח המתאים צריכה להתחשב במספר פרמטרים כגון: חומרת הדפורמציה, הרקע הרפואי של המטופל, גיל וכו’

בטיפול שמרני בבהן פטיש ניתן להשתמש בשרוולי סיליקון/מפרידי בהנות המרפדים את בלט העצם ומונעים חיכוך
שאל שאלה
לתיאום פגישת ייעוץ עם ד"ר טאובר,